Internet

Parler Faces Faces by former CEO John Matze for improper removal

Written by admin

The developer of the conservative social network Parler claims that he was slandered and wrongfully fired by a prominent Republican benefactor, two men who replaced him in the company, and a political commentator known for his support of former President Donald Trump.

John Matt said in a lawsuit that he was fired for trying to alleviate extremism on the site. He said wealthy philanthropist Rebecca Mercer, website contributors Jeffrey Wernicke and Mark Meckler, and podcaster and television analyst Dan Bongino had agreed to steal his 40 percent stake in the company, leaving him $ 3 (approximately Rs. 210).

Mercer, through the Heritage Foundation and family foundation attorney, Wernick and Meckler at Talkand Bongino in his bulletin did not immediately respond Tuesday to phone and email messages about the case filed Monday in Nevada.

He throws Matze as a scapegoat in the turmoil that arose after Parler became a site for far-right extremist views before and after the January 6 siege of the US Capitol.

The site, based in suburban Henderson outside of Las Vegas, grew in popularity after the violence, when To Trump social media was blocked as incitement by major platforms Facebook and Twitter.

Parler was launched online on January 11 after Apple stopped buying its smartphone app and Amazon Web Services stop hosting it in the internet cloud. The site returned in mid-February, without Matze.

Wernik was neither an officer nor the owner of Parler, but posed as its chief operating officer, the case said. He is said to have appointed Bonjino to “use his media presence … to promote Parler”. Meckler became the company’s chief executive.

After Matze proposed moderation posts and banned identifiable extremist groups such as neo-Nazis and the right-wing conspiracy theory QAnon, his lawsuit alleges he was charged with misconduct and fired on January 29.

“Simply put, Parler was … abducted in order to push the defendants’ personal political interests and personal preferences, instead of serving as a platform for free expression, as originally intended,” the case said.

The court declaration set Parler’s value at more than $ 1 billion (approximately 7,250 kroner) and declared that Matze was entitled to multimillion dollars in damages.

Matze’s lawyers, James Pisanelli and Todd Biss, said in a brief statement Tuesday that the case aims to protect Matze’s rights, correct his wrongful termination and deal with breach of contract and good faith.

The document lists Mercer, daughter of Trump’s main donor Robert Mercer and benefactor of the conservative website Breitbart News, as a major investor in Parler. It says Matze is the developer. It says that the name of the site comes from the French word for “talk”.

It cited a publication attributed to Mercer, declaring Parler a “neutral platform for freedom of speech” and a “beacon for all who value their freedom, freedom of speech and privacy.”

“Instead of defending Parler,” the lawsuit claims, “Mercer tried to accept it as a symbol or as a ‘tip of the spear’ for his brand of conservatism.”


Some important changes are happening with the Orbital podcast. We discussed this on Orbital, our weekly technology podcast, which you can subscribe to via Apple Podcasts,, Google Podcasts, or RSS,, download the episodeor just press the play button below.

.


Source

Leave a Comment

%d bloggers like this: